יום ראשון, 2 באוגוסט 2015

אין דבר כזה שאין כזה דבר (בעיקר כשמדובר בשמעון פרס) (211)



החצבים תפשו גובה.  קול בחירות נשמע בארצנו. אחרי שכבר כמעט נבחר לנשיא (אבל לא) ואחרי שכבר גמר עם האקטואליה בפוליטיקה ואחרי שבחרנו בעמרם מִצְנַע ואחרי שפוּאַד ושות' לימדו את עמרם מצנע מאיפה משתין הדג ב"עבודה" ואחרי שבסוף הסַמַטוֹחָה ובלית ברירה הסכים שמעון פרס להיות יו"ר זמני לגמרי בלי יַזָמוּת בלתי נִלְאֵית ורק עד שיבחרו מישהו אחר לראשות "העבודה" ולמועמדות לראשות הממשלה מתישהו – שוב מתייצב החבר שמעון פרס  להיות מועמדנו  לראשות הממשלה.

אין חדש תחת השמש.  אנחנו, אישית וחמורית, מצביעים תמיד כמו מפאי"ניקים טובים.  אבל אפילו אנחנו לא מסוגלים להיפטר מזכרונות של כמה וכמה גדולות ונצורות בתולדותינו ששמו של ש. פרס קשור בהן, לאו דווקא לתפארת החזון. אנחנו נצביע עבור "העבודה".  ככה. מי שלא ייבחר.

רק לא לשכוח:   ב1985 הצילו הוא(רה"מ) ושר האוצר מודעי(ז"ל) את כלכלת ישראל ובלמו את 400 אחוזי האינפלציה במכה אחת.  תוך חיסכון מחושב במכות הם הצליחו ב א ו ת ה   המכה לקַרֵס (מלשון קְרִיסָה)  את כלכלת כל ההתיישבות העובדת והלא עובדת וככה לקבור סופית את החקלאות והתעשייה ברוב הקיבוצים, המושבים והמושבות.

זה גם מתי ש ק"ק יזרעאל הצליחה לתפוש מקום מצויין למטה באמצע של "מועדון ה 19" (אז – הקיבוצים הכי חדלי פירעון בעולם), טראומה אישית וחברתית שאותה ואת תוצאותיה לא ישכחו החמורים  אף פעם.  אחרי זה, כשכל חקלאי ישראל קיימו אוהל מחאה די מפתיע ודי מעצבן את הפוליטיקאים  מול הכנסת,  הואיל גם החבר שמעון לבקר את השובתים ולנזוף ב"אליטה המתפרעת" בזו הלשון: "על מה אתם עושים רעש ? הלא את כל סיפור חובות הקיבוצים וכל השאר אפשר לגמור קלי קלות בכמה ימים....  באמת לא יפה."

ויש עוד סיפור מַבְחִיק:  כששמעון פרס עוד היה מנ"כל משרד הבטחון (ב1953?) הגיע ליזרעאל מכתב מטעמו, (אותו קראנו במו עינינו) שם הציע לנו משרד הבטחון של ישראל לרכוש במיטב כספנו "עוזים" מתוצרת התע"ש.  זה בזמן שעוד היינו ישוב סְפָר ממש, משולבים בהגנה המרחבית ומזויינים לעילא ברובים אנגליים משנת 1913, ב"סְטֶנִים" שבקושי יורים ובמקלע "שַׁטוֹ" צרפתי ענתיקה ושככה היינו אמורים להגן בגופנו על גבול המדינה.

חמורים גם לא שוכחים את הפשרה  הגואלת והבלתי נלאית עם מתנחלי קָדוּם, מעשה ידיו של שר הקליטה דאז וגם האחראי מטעם ממשלת ישראל על התפתחותם הכלכלית של יהודה ושומרון –  שמעון פרס. 

אז מה?   שהחיינו וקיימנו לראות במו עינינו איך שהוא אולי יהיה ראש ממשלת ישראל בפעם השלישית.  זה יקרה ב"ה אם כל גיבורי "העבודה" ימשיכו ככה לריב ואם הוא ינצח את אַרִיק במירוץ על מי שיסגור את לנו את השַׁלְטֶר ויבוא לציון גואל. איך לא?   תם ונשלם.

                                      **************

ביום ג' השבוע, פעמיים כי טוב, שכר מפעל "תמוז" את החמור הח"מ למִשְׂרַת מדריך-יועץ וכולי לענייני כבלים סמי ריג'יד.    על רשמינו מיום עבודתנו הראשון עוד נספר, לא ברור באיזה מדור בעלון.   בכל אופן, על ענייני  י וֹ עֵ ץ יש לנו סיפור שאולי כבר סיפרנו ואולי לא:

לאיש אחד היה חתול.   החתול היה על הגג .  כל הלילה היו שם יללות עם כל החתולות והחתולים המיוחמות והמיוחמים.   זה נמאס לאיש.  הוא עלה על הגג והתרה בחתול שאם יהיו יללות –  יהיה רע מאד.    אבל החתול בשלו.   עלה האיש על הגג, תפש את החתול וסירס אותו.    נהיה שקט.   אחרי שבוע התחילו שוב יללות.  

עלה האיש על הגג ושאל את חתולו מה זה ועל מה? הרי אתה כבר לא בעסקי התייחמות?     השיב החתול:  נכון. בעסקי התייחמות אני כבר לא,  אבל בכל מה שקשור לזה אני עכשיו על תקן של  י וֹ עֵ ץ .

                                                                            
                                 בקלנועיות חמורית
                      אמן.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה