יום ראשון, 2 באוגוסט 2015

טלגרמה של חלמאי ואַלצהיימר (212)



בכל פעם מתקצרת הרשימה של מה שיכול בכלל לעבור בשלום את היותו קלנועיות חמורית. זה בגלל הרגישות המפותחת של הבריות לכל מה שנדפס בכלל ובעלון הקיבוץ בפרט. אחרי ככה וככה מקרים ,בהם נגנזו הגיגינו בסל המערכת, אין פלא שנגמר לנו על מה לכתוב כי על מה שכן יש לנו יעשו לנו עוד פעם ועוד פעם את תרגיל הטלגרמה של החלמאי.

אחרי שהתברר לנו ששום דבר מכל מה שיש לנו להגיד לא יעבור צנזורה חילצנו מהאינוונטר רשימה בלתי מזיקה, בעלת אופי לוקאלי, בעניין האַקוּטִי דלהלן:  "שני כלבים נבחו אחד על השני וגם החברה שִׁפְרָה ראתה.  עד מתי?"  בדחילו ורחימו חתמנו בשם הקלנועית והחמור והאלצהיימר ושלחנו בדואר האלקטרוני לעורכת העלון.

זה היה ביום שני של שבוע כלשהו ועדיין היה שקט מצד עורכת העלון.  ביום חמישי בבוקר של השבוע הנ"ל קיבלנו חמישה אִי- מֵיְילִים, שבע הודעות טלפוניות ושיחה סלולרית אחת : "נא למחוק את השם שִׁפְרָה מכל הסיפור כי יש צרות גדולות."   

עד כמה שידוע לנו  א י ן  בקיבוץ שום שפרה.   התעניינו מאד באיזה צרות של מי מדובר?  נאמר לנו שחמש חֲבֵרוֹת מאד מכובדות משוכנעות ש א ל יה ן אנחנו מתכוונים ברִשְׁעוּתֵנו. ידוע ומפורסם שכולן נורא סובלות מכלבים שנובחים וכולן רואות ברשימתנו רמז עבה ומאד פוגע ושלא נעיז להזכיר אותן בעלון, אפילו לא ברמז.

הצענו לעורכת העלון להחליף את השם שפרה לפִּרְחָה וגמרנו.  אחרי רבע שעה חזר טִילְפוּן בהול:  עשרה בעלי כלבים  קראו את הרשימה (שהופצה בזריזות על כל צרה שלא תבוא) והם תובעים לפרסם מי זה הכלבים שנבחו (שזה לא שלהם) וגם את שמה של זאתי שִׁפְרָה (שאין כזאת בקיבוץ) שזה בטח היא שהתחצפה ללכת לחמור ולספר לו את הרכילות הנפשעת בשביל שיכתוב את הכלבים שלהם ואותם בעלון ומי ביקש ממנו וממנה בכלל.  על כן, נא למחוק בבקשה את הכלבים שנבחו מהקלנועיות החמורית הזאת.

כרגיל, מחקנו הכל. לא השארנו שום דבר שיש בו כדי לרמוז על נביחת כלבים ועל זה שמישהי ראתה משהו.  גם את השאלה "עד מתי ?" מחקנו על פי עצת העורכת מפני ששני חברים טילפנו והתעניינו לדעת מה וממתי מבין החמור בעסקי בורסה ושיותר טוב שלא יתחיל.

אז יצא לנו מהמדף שמאחור החלמאי מ"חכמי חלם" (או מ"חלם וחכמיה")  וצחק לנו ישר בפרצוף:  "אמרתי לכם !  חבל על הזמן והמלים.  מספיק שתשלחו לעלון כותרת סתמית וחתימתכם.  ממילא כולם יהיו בטוחים שזה עליהם, כל ההתבדחות המיותרת הזאת".  כך אמר החלמאי שחסך את כל המלים בטלגרמה.  וככה גם אנחנו (החמורים) נראים בעניין השולי הזה.

מאיפה לאיפה ולמה נתקעה לנו המלה "אלצהיימר" שמה בהתחלה?  אז ככה:  ב 29.8  התפרסמה בעיתוננו כַּתָבָת אֵימִים על "המגפה הלבנה", היא האלצהיימר הידוע לשימצה.  בלב הכתבה נקבעו עשרה סימנים המבשרים על תחילת בואה של המחלה הזאת אל תוך המוח. איתנו אין בעייה.  לנו יש את כל העשרה וגם שכחנו מתי ואיזה ועל מה?


                                 בקלנועיות אלצהיימר

                                                החמור.









אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה