יום רביעי, 29 ביולי 2015

עַל שֶׁמֶן זַיִת וְעַל שַׂרְעַפִּים שֶׁל אַ פַיינְשְמֶעקֶער 112

היום ( אנחנו אף פעם לא מתארכים את הרשימות. זה משגע כמה קוראים בדיעבד.) קילנענו בהיסח דעת משורעף, לשים משהו אצל מישהו בתיבת דואר, בערך בשעה אחת-עשרה ושבע דקות, לפני הצהריים.  עם האף, תקוע בתוך הכניסה למקלט של החדר-אוכל, חנתה מיכלית, בצבעי אדום-לבן-לכלוך.   ממנה נשלף צינור שטרונגול רציני, אל תוך  המאחורנית של החדר-אוכל.    על המיכלית היה כתוב:  "שמן למטבחים וקונדיטוריות בצובר".

כמו קפיץ, זה תיכף הזכיר לנו את הסלט בטעם שמן-סופגניות, או שמן-טיגון דגים, שאתו יוצא לנו בזמן האחרון לתבל את ארוחות הבוקר והערב.  למה?    למה?   למה לא חסר על השולחן, אף פעם,  מלח ? ולא חסר פלפל?  ויש תמיד מפיות?    ותמיד יש את הכסאות האלה שכבר אי אפשר לשבת עליהם?! למה דוקא  שמן זית אין?  שמן-זית ירוק  ומריר בטעם של גן-עדן של אוכל ים-תיכוני?

גם בתנ"ך כבר לא היה מספיק שמן-זית, רק בשביל לסוך את הרגלים העייפות של מלכים. אבל  ל ה ם  היה.בתיאטרון "המטאטא" לפני שבעים שנים היה שלאגר:    לעזזאל כל שמן זית!   התאחדו כל בני בלי-בית!  גם פרוורים רוצים לחיות! הביטוי "פיינשמעקער" בפי עליותינו האשכנזיות, פירושו היה: "כל היום הוא מריח רק שמן זית",  זאת אומרת שלא הכל נאה לו.

סביב האין-שמן-זית-בשום-מקום-אפילו-לא-באקונומיה-וגם-לא-בתוך-השעועית בצובר-וגם-לא-בנישה-של-המכונת-שטיפת-רצפה, פורחות שמועות די מרושעות:   

אומרים שהמטבח עבר את התקציב לשמן זית, אבל כסף לפולקעס-הודו בדבש, יש כמה שרוצים.  

אומרים שיש פה כאלה שמתמרחים (איפה? מתי?) לגמרי בשמן-זית של הסלט שלנו, בתור סגולה לתיאבון מזוני וגם לתיאבון אוני.

אומרים שהכמות של השמן-זית שיש בתוך  א  ח  ד   מעשרים ושבעה הסלטים של יום ששי בצהריים, מספיקה לכל הסלטים שהסועדים עושים לבד,   לכל החדר אוכל ביום רגיל.  

אומרים שיש כאן כאלה  שבכלל   ל א  רוחצים ידיים מול המכונת-כלים. הם עושים את זה בכיור  נירוסטה שמול הטלפון במטבח.   הם מסבנים את הידיים שלהם בשמן זית של הסלט שלנו, שלפעמים יש שם בפינה, יחד עם הסבון-נוזלי, ומתנגבים אחר כך בשקיות-פלסטיק, שיש שם למעלה,  כמו במגבות חד-פעמיות.

אומרים שהשמן הלבן הזה, שיש לפעמים, מגיע, בכלל, מהחבית של השמן-ברקסים במוסך.  השמן ברקסים הזה הוא טוב לברקסים וגם טוב לעצירות.

ומה יהיה עם זה? 

גם זה רק אחרי האינתיפאדה?

                                               
     בקלנועיות  חמורית

                                    א מ ן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה