יום שבת, 25 ביולי 2015

על דברים רחוקים שהקלנועית כבר לא תגיע לשם בכלל , חמורית או לא . 38

 באחד המוצ"שים האחרונים זיפזפנו אל " רואים עולם " בערוץ  1  , די לא בכוונה. כמו תמיד  אנחנו לא יכולים להתאפק מלהגיד שאנחנו  מ מ ש   שונאים לראות שוב את החדשות המטרפות האלה,  שאנחנו לא מבינים למה ממשיכים לקרוא להם  " חדשות "  ולא  "גרוטאות  " .   למשל כמו  :   אם מותר להגיד שצריך לרצוח את רה"מ או אסור להגיד  ? 

גם כל הסיפורים מלבנון ומהאינתיפאדה  המי יודע כמה ,  נמאסו לנו.         כמו גם הסימפונייה הבלתי גמורה של השלום.     לנו הבטיחו שלום כבר לפני חמישים שנים .  אנחנו הבטחנו שלום כבר לפני ארבעים שנים ואין שלום.    ואם יש אז הוא מתקרב צעד ומתרחק עשרה צעדים.     אז מה ?
אם לא הערבים יהרגו אותנו, אז היהודים יהרגו זה את זה .  אם לא ברובים, אז בלשגע אחד את השני או בתאונות דרכים או ב " פולסא דנורא "  ,    מה שיבוא קודם .       אנחנו חפצים בשלום ומוכנים לשלם ביוקר בשביל שלום - להחזיר ולוותר על הרבה מאד.       אבל אנחנו כבר לא כל כך מאמינים שזה הולך לקרות.    לא בימינו  .
כל הכבוד וכל התמיכה לעושי השלום.          אבל אפילו כיום, נראה לנו יותר סביר שזה ייגמר  (בינתיים)   בעוד מלחמת השמד נגד כל הפלשתינים וכל דרום לבנון עד הליטאני , בלי שבויים ובלי תושבים כבושים ועם הרבה מאד  מאד פליטים.
את רמת הגולן אפשר להחזיר, אולי  , לתורכים או לרומאים או לאנטיוכוס.             של הסורים           ה א ל ה   היא אף פעם לא היתה.       הגבול הגיאופוליטי האמיתי שם הוא בנחל רוקאד ובלג'ה שבצפונו.       לא איפה ששני  שיכורים, אחד צרפתי ואחד אנגלי, שירטטו את תוואי "  סייקס פיקו "   ב 1922.  

לחאפז  אסד  שכינה  אותנו   "סוריה ג'נובייה" (הדרומית) , היה  צריך  פ  ע  ם להגיד שדוד המלך הג'ינג'י וגם שלוימה,   בנו ,  ואפילו ירבעם השני,     כינו   א ו ת ם   " יהודה שימלייה " ,   או    " ישראל שימלייה " (הצפונית)  שהגבול שלה היה בתדמור.     אם אסד היה רוצה לעשות מנגל על חוף הכנרת,  היה  ( ז"ל ) , יכול לעשות את זה בכיף, אם זה כל מה שהוא רצה , אבל  עם בלי צלפים בדוריג'את ,  בבית המכס  העליון או בפיק.  ובטח שלא תותחים.    
ואת כל הנ"ל  שידע לו, מי שכל הנ"ל  צריך לעניין אותו,   כאן או בעולם הבא.

באמת סליחה על ההיסחפות.      מה שתפש לנו,  באמת ,  את העיניים במהדורת החדשות הנ"ל, היתה כתבה מחו"ל על עוד שבט יהודי אבוד שנמצא באפריקה עם הוכחות  ב D.N.A    ,      לא פחות.  שם השבט "למבא". לא להאמין, אבל אנחנו, לא בקלנועית,    אלא  ב "מוריס  1000 "  ירקרקה  ,  מודל 1958 ,  עם הגה מצד ימין,  כבר היינו אצל השבט הזה לפני ארבעים שנים.      
אז היינו בשליחות ברודזיה הדרומית.              מאז החליפו שם את כל השמות וצריך להיזהר או להבהיר פעמיים על  איפה  מדברים.       יום אחד, כשגרנו בעיר סולסברי   (הארארי של היום ) מצאנו בעיתון "הראלד " המקומי , ידיעה על השבט הזה  , שחלקו יושב ברודזיה.           זה היה  בזמנים ההם , כשלהגיד "כושי-יהודי"  היה כמו להגיד  " אסקימוסי-יהודי " .
בצ'יק הגשנו בקשה לנציב העליון ה ב ר י ט י  של שמורת הילידים "בלינגווי",   שמדרום לעיר שאבאני, לאפשר לנו ביקור שם.        לקח יומיים נסיעה והגענו. תוך כדי נסיעה בשמורה, ראינו מקומיים שמסתובבים  ועוסקים  בבנייה ובחקלאות בסגנון שונה מאד של התנהגות.         לא כמו של השאר שבשלטון הלבן.          שוחחנו ארוכות עם מיסיונר לותרני- שוודי, שלכנסייתו השתייכו כל החברה.
איתם לא הצלחנו כל כך לדבר כי הם לא ידעו אנגלית. גם לא עברית ואפילו לא אידיש  (לאדינו               אנחנו לא יודעים).             אבל המיסיונר שימש לנו מתורגמן ועל כמה שאלות קיבלנו תשובות אותנטיות.      גם הצטלמנו ואנחנו שומרים את השקופיות עד היום.           לא קיבלנו מהם שום   כיבוד .אפילו לא מים.  הם בכלל לא נותנים לזרים לגעת בכלי האוכל שלהם.  אם זה קורה   אז מנפצים ושוברים לרסיסים .
כשחזרנו הביתה ,     אספנו כל מיני דוקומנטים מדעיים בספרייה הלאומית שבסולסברי ולמדנו הרבה על כל מה שהיה ידוע על ה "בא למבא "  (אנשי הלמבא")           אחר כך ישבנו וכתבנו במכונת כתיבה    " קונטיננטל "   (אותה רכשנו  ש  ם  , יד שנייה ,       ואנחנו שומרים עליה עד היום)  חיבור צפוף של ארבעה עמודי פוליו,   על כל העסק.          את החיבור שלחנו לירושלים, למכון "יד בן-צבי",   העוסק בפזורת ישראל.        חשבנו שגילינו להם את אמריקה ושהם יבואו תיכף גם כן לראות.       שום דבר.               אחרי חצי שנה קיבלנו איזה פרסום של המכון הנ"ל.  מזה הבינונו שהחיבור שלנו אמנם הגיע לתעודתו.  עותק אחד מצוי בארכיוננו הפרטי.
שם כתוב ככה ,  בתמצית :   לשבט  ה " למבא " יש מסורת שהם הגיעו מהנילוס הכחול.  יש איזה אב קדום בשם "בראמינה" שהיה בערב בסעודית.  אין כתב ,  ספרים או מסורת בעל פה ,  על שום קשר לעברים או ליהודים.           לא אוכלים חזיר או בשר טורפים. כלי האוכל כשרים ומקודשים. יש טקסי חניכה  לבנות ולבנים.    לבנים     (כך אנחנו מקווים היום, כשידוע על  כל מיני בריתות מילה באפריקה )  עושים ברית מילה  בגיל שמונה ,בערך.   קיים אצלם משהו דומה  לחוקי נידה אצל נשים.
יש מסורת של שנה ירחית עם טקס שתופשים בחושך את הלבנה בקערת מים ומביאים לקהילה      (כמו בסיפורי חלם).     יש בתי אב עם שמות כמו "סדיקי" , "סעידי","שריפי" .    לאשה אסור להינשא מחוץ לשבט.      במות הבעל, עוברת האשה לידי אחיו.   את הטקסים מנהלים כהנים, הנחשבים כקדושים גם עבור שבטים אחרים.               יש בקרב ה "בא- למבא " גברים ונשים שתווי פניהם שמיים ולא אפריקאיים.    הבשר כשר רק אחרי שכל הדם זב.        אין להם שום אמונה באלים מוגדרים  כלשהם .         כמו כולם, הם מתפללים לפעמים להורדת גשם ליד עץ   עתיק .
זהו, פחות או יותר.         אנחנו לא יצאנו משם עם שום רמז ממשי על היותם אחינו ואחיותינו. הבאלאגן של נדידת אוכלוסים וסחר עבדים באלפי השנים הקודמות היה מספיק גדול גם ככה. ההוכחה היחידה לאפשרות ,   מופיעה דוקא בתנ"ך שלנו.  שם כתוב  שמרים אחותו של משה וגם אחיה , אהרון , לא מצא חן בעיניהם שמוישה רבנו לקח לו אשה כושית.      הקב"ה התרגז עליהם מאד, בעיקר על מרים, שתחבה את אפה לאיפה שלא צריך.
היה עוד כושי מפורסם בתנ"ך, הוא השליח שיואב שלח אל דוד, לבשר לו על הנצחון  נגד צבא אבשלום.  הכושי הזה לא רץ את המרתון מספיק מהר ואחימעץ בן צדוק השיג אותו  (סימן שאתיופי , הכושי הזה  לא היה ).           איך שלא יהיה , סביר להניח שלמשה ולכושית שלו היו צאצאים .            אולי הם נהיו  "בא למבא " אחרי 3000 שנים.    בערך.
מיותר לציין שבעיני היהודים הרודזיאניים שאת בניהם הדרכנו בתנועת הנוער ,       לא   מ מ ש   מצא חן שיש פה או יש בכלל שחורים יהודים  .             הידיעה על זה   פשוט לא עניינה אותם. בעיניהם ,  כלבנים לכל דבר ,   כל האפריקנים היו שווראצעס, קאפירים  ומה לא.       מקסימום " נייטיבס "   .
רק שלא צריך להיסחף  מהסוציאליזם  הפילאנטרופי הנודף , כביכול , מדברינו.          השלכת הלבנים מהשלטון והחרמת רכושם ,   ושלא לדבר על רציחתם ,   פה ושם ,   זה לא חופש ולא שיחרור ולא בטיח.   מה שהיה פעם הפדרציה המרכזית-  רודזיה הדרומית, הצפונית, וניאסלאנד  ועכשו  זימבאבווה, זאמביה ומאלאווי נמצא בדהירה מן הפח אל  האוטוזבל .       פעם היה שם סדר וחוק בריטיים, כמו שצריך.     מה  שקורה שם  בימים טרופים אלה ,       צריך לא להצחיק את אף אחד ,  בייחוד לא את השחורים .      אנחנו לא תוחבים את האף.
אבל  לכאילו יהודים, צאצאי עשרת השבטים שמכונים  " בא- למבא " יש לנו עצה  :    יש לכם מולדת יפהפיה ורחבת ידיים,  שופעת ,   עם הרבה אוצרות טבע ומזג אויר לא נורמלי.     גם עם  סיכוי לעתיד  יותר נחמד.    בשביל מה לכם את הצרות שלנו  ?       בשביל מה לכם  את כל מה שרואים אצלנו בחדשות ,  כל היום וכל הלילה  ובעיקר בלילות שבת ?!     לא מספיק היה לכם לבנים שדופקים ושעושקים את השחורים  א  צ  ל  כ  ם   ?!
בשביל מה אתם צריכים גם את  ש"ס נגד שיינקין  שלנו  ?    הערבים   שלנו  ממש  דומים לאלה שהיו אצלכם סוחרי העבדים בכבודם ובעצמם ?!  למה לכם אותם ?!      ולמה אתם צריכים גם את כל הווסווסים  הנפוחים שיש פה ? !           והכי גרוע, את הפולנים     ואת     ה פ ו ל נ י ו ת  האלה ?      ל   מ    ה   ?      סלחו לנו  שאנחנו שואלים , בלי לפרט יותר מדי.
וכדאי לחשוב עשר פעמים  קודם .   זהו.
 בלי שום קשר להקודמים : יגאל בנטוב, שהיה פה פעם ועכשו פנסיונר סתם, אומר שבכל יום הוא משתדל לעשות רק דברים משעממים, שהזמן לא יעבור.

                                                                                 בקלנועיות    חמורית

                                                                                    א   מ   ן   .


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה