יום ראשון, 26 ביולי 2015

לא על מי יודע מה, גם בעיתון וגם בעלון. (71)

בכוח סניליות האינרציה, גם אנחנו עוד חתומים  על שני השבועונים הקיבוציים.   אבל האמת, זה קשה  לדפדף בהם. אפילו רק לרפרף בין הכותרות, קשה,  בלי לחטוף קבס  ובלי לקבל חררת גועל.  ממש אחלה מאזוכיזם.

אם לא מסופר שם על חורבן החברים(ות), אז מסופר שם על חורבן הקיבוץ.  אם לא על זה, אז על חורבן המדינה. נבואות וגם דיווחים על חורבן העולם והיקום, אין שם, כנראה מפני שאין מי שמממן כתבות כאלה ואולי גם כי אין להן ביקוש דוקא    ב"דף הירוק" וגם לא בעיתון "קיבוץ".

לפי מצב העניינים בכלל (מהו, בעצם  ?) אז לא ברור ,בדיוק, למה צריכים שני עיתונים כאלה, שכל אחד טורח בחריצות לבשר את הרעות החולות, וגם את כל הרכילויורעות,  בעיקר של אוכלוסיית התנועה של  השני.   לפי המצב של  מ  ה   שמדפיסים  שם , גם לא בטוח שצריכים אפילו עיתון  א  ח  ד   כזה.   

אנחנו מקווים שאף אחד לא משתמש בשבועונים האלה כחומר הדרכה בתנועות הנוער או כחומר הסברה לנקלטים פוטנציאליים בקיבוץ,  מקסימום כחומר  עזר לנפלטים או כקבוצת פקודות למי שמתנדבים ,אחרונים, להוריד את השאלטר.

בניגוד להנ"ל, הרי שמדור אחד בשבועונים האלה דווקא נסבל איכשהו ואפילו חביב ומשדר אופטימיות:  "מודעות הדרושים".   שם אין מאמרי מערכת ושם אין שום סקופי אפוקליפסה וכולי.  גם לא מסופר שם איך בקיבוץ פלוני אוכלים האחד את השני, ובקיבוץ אלמוני שודדים החזקים את החלשים.  בטח שלא מדווח שם על זה שצעירי הקיבוץ מורידים את שיבת מייסדיו ביגון שאולה.

מה"לוחות דרושים", ביזמה ובמימון ישיר של מקורות הביקוש, מתברר שבכלל עוד יש קיבוצים.    שבכלל יש  עוד קיבוצים שצריכים מטפלות מובילות, רצוי יוצאות קיבוץ  ורצוי בוגרות "אורנים".  בכלל  יש  עוד קיבוצים שזקוקים לעובדי גד"ש, עם רשיון נהיגה.  יש אפילו קיבוצים שבהם נדרש ,דחוף, במ"בח לעבודה בחדר אוכל (סימן שיש גם אוכל).

לקיבוץ גניגר, למשל, דרוש/ה מטפל/ת לגן.  לנכדים ? לנינים ?   לשילשים או לריבעים  ?   גם כפר-רופין זה עדיין קיבוץ.   (חוץ מעיסוקיו  בהפרטה ובשיוך נכסים)  מתברר שצריך שם מהר מנהל/ת לענף התמרים .  יש אפילו מספר פלפון.

את   ז ה   תענוג לקרוא בעיתונות הקיבוצית  ויש פה גם נחמה פורתא לשכמותנו, שעדיין קמים בכל בוקר איפה שזה עוד לא   מ  מ  ש    נגמר.  מודעות  ה"דרושים" האלה, עם הפירוט ( בשפת סידור עבודה עתיק ונורמלי)  הם לנו כמו  אותות חיים מהחלל החיצון.  ולהשומע  ינעם.

ובהחלט בקשר להקודם:   בעלון קודם (951) בעמ' 13 ברשימה על ישיבה של רכזי הועדות, מובא בזאת הלשון, קבל עם ועולם:  "בקיבוץ יזרעאל פועלות היום 41 ועדות.  ז ה ו  סוד ההישרדות שלנו כקיבוץ שיתופי.  בצוהרי יום ששי התכנסו כמעט כל רכזי 41 הועדות, למפגש היסטורי ולצילום להנצחת המעמד".   (סוף ציטוט).

שפשפנו את עינינו, לא מאמינים למקרא הקלאסיקה של קלנועיות חמורית, שלא אנחנו כתבנו.   וכאן קושיותיים:   א.  של מי  ההברקה?        ב.   אם קיום 41 ועדות הוא  אבן החכמים של ההישרדות, אז למה לא מפקססים את זה, דחוף, לכל הקיבוצים המסכנים שבפירוק ?   שימהרו ויזדרזו לבחור איזה 41 ועדות ותיכף יבוא הכל על מקומו בשלום וכולנו וכל שאר הקיבוצים, נזכה לשכון בכרי האחו השמימיים של נצח נצחי  עתיד הקיבוץ ?!

ואם, מפני שיש ככה וככה ועדות,  ז  ה  המפתח להצלחת ההישרדות, אז מדוע לא קם פה אף אחד להציע  שמיד   יכ פ י ל ו  אצלנו את מספר הועדות ?   ל 82 ?    אולי ככה יוכפל סוף סוף  גם מספר  פחי האשפה ויוכפל גם מספר מגרשי החנייה ויוכפל גם מספר השקלים בתקציב האישי ותוכפל גם אוכלוסיית הכלבים ?  שלא לדבר על הכפלת מספר השעות שבהן פתוח הכלבו?      ובכלל מדוע לא יבוא פאנקייקס פעמיים בשבוע ?!    ובא גם לציון גואל ?!

זה חשוב!  חבל על הזמן!  מה  המצב?  אה  כן ?


                   בקלנועיות   חמורית


                 א  מ  ן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה