יום רביעי, 29 ביולי 2015

גם הם, סתם אשכנזים. 122

אין מה לעשות.  אנחנו יכולים לקלל אותם כמה שאנחנו רוצים.  גם לכתוב עליהם בעלון.  זה לא מזיז להם.  הם ניצחו.  הצרצרים.   עוד מעט הם יכנסו גם לדירקטוריון של המפעלים ולמזכירות ולצוות המטבח. הם גם יחלקו את הדואר ואת העיתונים. הם ינהלו את הכל-בו.   כל מי שהוא לא צרצר, יצטרך להודיע על עזיבה.  לאן?  לאיפה שאין צרצרים.  אולי לקוטב הדרומי.  שם קר לכולם.  שם אין צרצרים. כי הצרצרים הם לא פרייארים והם גם לא פינגווינים.   הם צרצרים.


אז, לפחות, שנדע עם  מי יש לנו עסק:

במילון "אבן-שושן", בעמ' 2269, למטה, מופיע הערך:   צַרְצוּר*, צְרָצַר  (ז') [אולי על שם הקול:  צְרְ-צְרְ] משפחת חרקים שוכני אדמה (Gryllidae ) . גופו של הצרצר גלילי כמעט.  רגליו האחוריות מותאמות לקפיצה.  שתי הכנפיים העליונות החופות גלדיות, מתחת להן זוג כנפי-תעופה דקות, שקצותיהן בולטים כלפי חוץ.  הצרצר ניזון מן החי ומן הרקב.  לזכר איבר-נגינה בכנפים החופות שהוא משמיע בו בלילות קולות צרצור חזקים: "הצרצור הזה יש לו ארבע רגליים וארבע כנפים וכו'"   (חולין סה :).   "וזה הצרצור שדרכו לצייץ כשבני-הבית עולים על משכבם בלילות" (מנדלי מו"ס, רל).  "זה היה הצרצר משורר הדלות" (ביאליק, שירתי).- [ צַרְצוּר, צַרְצוּרִים, -רֵי-; צִרְצַר-, צִרְצָרִים, צִרְצְרֵי-]   .

הקלנועית שלנו חטפה אתמול פנצ'ר.  זה קרה אחרי שעות העבודה במוסך. וזה סימן שאת הפנצ'ר הזה יכלו לעשות רק צרצרים.  כי היום יש למוסכניקים יום כיף ואין קלנועית כי יש בה פנצ'ר. פלונטר כזה יכולים לסדר רק צרצרים.  למה לא השאירו כמה צרצרים במוסך, שיתקנו את הפנצ'ר בקלנועית שלנו?    לנהל את כל העולם, נאה להם?  ואת זה לא נאה להם?

במילון "אבן-שושן" יש עוד כמה פירוטים בעניין הנטיות של השימוש בשם "צרצר".  שם מצוטטים לתיאבון גם משה שמיר, שלונסקי, ארד וסוקולוב. זה ביחס לכל מיני "נִצְטַרְצֵר ו"הִצְטַרְצֵר" וכאלה.

רק עוד שלשה צרצורים :    א.   לא קראנו אף מילה על הצרצרה.  אפילו אצל הצרצרים חוגג שוביניזם מכוער ורעשני.

ב.     לפי הפיגורות הספרותיות, המצוטטות, כל הצרצרים הם  אשכנזים.

ג.   עצה לסדאם ולבן-לאדן: לא צריך אנתראקס ולפוצץ תאומים.   עם צרצרים משובטים אפשר לשלוח את כל הישראלים ואת כל האמריקאים, ישר לירח.


                                      בקלנועיות צרצרית

                                          אמן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה