יום שישי, 31 ביולי 2015

על שלושה שלא שייכים אחד לשלישי (158)



על הדשא מדרום לגן זמיר צץ לו מבנה. בשביל לא להעליב בעברית היו אומרים על זה ביידיש: "גִעשְׁטֶעלוּנג". המבנה הזה אמור להיות לא פחות מבית הכנסת של ק"ק יזרעאל תובב"א.  אם לא היו מודיעים לנו שזה מה שזה הולך להיות , היינו בטוחים שמישהו חשב בטעות שגם אנחנו כאן זה סתם התנחבלות כי אלה המבנים שהולכים טוב בהתנחלויות למיניהן.  ההיכל הזה עומד על כרעי בטון, עשוי מעיסת אסבסט טחונה וקרושה, מצופה אריחים ויש לו גג מפואר מפח סככות, שחוץ מיופיו הוא גם יחמם טוב, טוב את המתפללים ביום כיפור.  לנו אין הרבה שיג ושיח עם הקב"ה על מה שהוא חושב.  אבל אפילו כך, אנחנו משוכנעים שהוא די ייעלב מזה שאחרי 55 שנים ומזמן כבר לא במועדון ה 19,  זה מה שאנחנו מַקצים לכבוד ההזדמנות שבה  כמה מאתנו נוהגים לפנות אליו בתפילה.

ועל זה כבר הכריז אליהו מטלון ז"ל, כששיחק את הקב"ה ב"מישהו" (חג 25) מראש המגדל:
                   "ואם הייתה לי איזו תקווה נעימה, מימים רחוקים מאד,
                   כי מישהו, לפחות, יבנה את ביתי למֵישרים ולתפארת,
                   כראוי למקום – לא רק לאדם ולצרכיו הקטנטנים,
                   הנה ראה: הכל עקום. הכל חולף.  הכל חומר גלם למזבלה.
                   הלא את חייכם        בעולמי נתתי רק בתנאי השאלה ?!

                                      ===========

חג שבועות עבר טוב ויפה.  כולם היו בשדה מול חיטה ושקדים. כמו תמיד ראינו ונהנינו   מביכורים ומריקודי שבועות.  ראינו קציר ואסיף ומייטרוניקס זרקו לנו טופי. גם שמענו דברי חכמה לפי מיטב המסורת של המעמד החגיגי, הפסטורלי והמקורי לתרבות ישראל עוד מימי התנ"ך.  נומה עמק, עמק תפארת.  אבל מה לכל הנ"ל ולג'ינגל של "המורדים" בפוּל ווֹלְיוּם?    תהרגו אותנו אם אנחנו מבינים מאיפה הנפיצו את זה.

                                      =============

קיץ.  הלוואי שהבנות יאחסנו את כל המכנסיים עד לחורף. למה לא שמלה? או עדיף חצאית מקסי?! מה לא טוב בשמלה?  הלא ככה אתן כל כך יותר תמירות, מסתוריות, מושכות, מהפנטות, מטרפות, משגעות וגם סתם יפהפיות לעיניים?  כמו אלה שרואים בחוצות בני-ברק, איפה שהנכדות והנכד שלנו?   צְאֶינָה וּרְאֶינָה.        קיץ.  הלוואי  שכל זבוב פה יאכל יתוש (ולא אותנו) ושכולם ייחנקו וייבלעו.   קיץ.  הלוואי שיהיה לנו עוד כוח לקום ולהתענג על זריחה ועל טבילת בוקר בבריכה, כמו שמגיע לכל המיליונרים שאין להם גרוש על התקציב.

                      בקלנועיות  חמורית

                             אמן





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה