יום שבת, 25 ביולי 2015

אנחנו, אקו"ם ומה שהנפיצו המכורעים 48

אנחנו, כמו רבים, ממעטים לקרוא בעתונים.  גם מפני שאין שם מה לקרוא.  גם מפני שאת מה שיש שם לקרוא, אז  מ  מ  ש   לא בא לנו יותר לדעת עליו דבר וחצי דבר מפני שהגיעו מים עד גועל נפש.   אבל לפעמים, בפוקס, אנחנו נופלים על משהו שלפחות כתוב כמו שצריך, והיום גם זה כבר משהו.  
מאד נהנינו לקרוא ב"ידיעות" את כתבתו של פלוני, גיל חובב, על פסטיבל ערד שנגמר בתור "וודסטוק" להמונים וחזר להיות חגיגת זמר עברי למעטים.   גם לא הרמנו גבה נוכח העובדה (אותה קבע הכותב)  שהפסטיבל הזה מאכלס, בקושי, כמעט רק את ותיקי השירה בציבור של ההתיישבות העובדת או האובדת (לא נעים אבל מבריק),  שירה בציבור  שהיא מבוקשת מאד כיום, בעיקר בקרב גואלי שממה לשעבר, שבמושבות השרון צמודות הקרקע.
לכתב הזה יש בהחלט ראש מושחז וגם עט מושחז, מה שלא יכתוב (ונדמה לנו ,גם מה שלא יבשל).  ושלא לדבר על זה שהאבא שלו הוא גם האבא של האבא של היגוי העברית  ב"קול ישראל" , שעדיין אומר לנו בכל בוקר את קריאת שמע, אפילו שהוא ז"ל מזמן.
ההרהור על הזמר העברי לא חולף לנו במוח סתם ככה.   הזמר העברי הוא  לא רק קהל של שירה בציבור.   הוא גם אלה שכתבו שירים והלחינו אותם.     חלק המיליארד של פרומיל מהנ"ל, היינו גם אנחנו.  פעם.  אבל זה מת ונקבר הרבה לפני שפסטיבל ערד נולד,  לא איכפת עכשו למה.
המזל שלנו הוא שאף פעם לא היינו אמורים ר"ל להתפרנס מזה.   השבוע, כמו בכל כמה זמן בשנים הארוכות האלה, שוב קיבלנו ד"ש מאקו"ם .  את הד"ש נביא ,על פרטיו, בלשוננו:
משד' רוטשילד 118  ת.ד 14220 בתאריך 25.07.2000,  שולח מוסד א ק ו " ם  פירוט  התשלום עבור העתקת יצירות בדפוס.  הוא שולח את זה לכבוד:     בקר אמנון  ת.ז 08175796  שסימולו באקו"מ הוא   06022516 .    מסתבר שהמו"ל "מפעלי תרבות אצל מודן" הוציא ספר שירים ב' ובספר הזה נכלל גם השיר "שלכת" (מעטנו)   המו"ל שילם עבור זה 7.82 שקלים טבין ותקילין.
הסכום הזה התקבל באקו"ם וממנו נוכה ,כחוק, 50 אחוז מס.    לאחר הניכוי נותרו סך 3.82 שקלים עוברים לסוחר.  ברם,  אקו"ם מתכבד להודיענו בזה שסכום המינימום לתשלום באמצעות המחאה הוא 50 ש"ח   . אם נמסור את פרטי חשבון הבנק שלנו, יעביר אקו"ם אלינו כל סכום מעל 10 שקלים.
כל הנ"ל הוא בפלט מחשב ואין בו סיומות מיותרות, כגון "בכבוד רב" ומי שולח וכיו"ב.  כמו כן טורח אקו"ם לחזור ולהבהיר כי לאחר ניכוי המס יוותר סכום שהוא פחות מהמינימום לתשלום (בכלל?)  .                   
ואחרי כל כך הרבה שנים, בא לנו, גם לשאול בפרהסייה וגם להשיג:    א.   למה צריך להוריד 50 אחוז מס הכנסה ממישהו שישב פעם וכתב שיר, אף על פי שבמחשב משרד הפנים (והאוצר) כתוב בפירוש שהנ"ל הוא חקלאי וגם קיבוצניק ?  מה, פוחדים שאם ח"ו , לא יורידו, אז כל עם ישראל ישב ויכתוב שירים במקום לפרנס את האוצר ואוכלי שולחנו ? 
ב.   מה עושים עם ביצה  של קוקייה שנולדה בשבת בקן של דרורים, זאת אומרת,  סכום כזה שהוא מתחת למה שכדאי לאקו"ם אפילו לשלוח אותו למליונר שזכה בסכום הכל כך נאה , מפני שהבול דואר עולה יותר?
ג.  האם לא חכם היה לחייב את בית ההוצאה "מודן", האביונים המרודים, עבור  העתקת יצירות בסכומים שהם לפחות המינימום שאפשר ,בכלל, לשלוח אל מי שזה מגיע לו ?
ד.  מה יועיל אפילו פסטיבל הזמר העברי בערד, או בכל מקום אחר, ל"קאמבק" של זמר עברי,  אם זה מה שמקבל היוצר עבור מאבקיו ההרואיים עם המוזה ?   ובעידן ההפרטה אפילו אם הוא קיבוצניק ?      
ה.   מה יקרה, בעצם, עם שלש מאות ושמונים ושתיים האגורות שחייבים לנו ושלא משתלם                   אפילו  להודיע  למישהו מה לעשות איתן? זה לא ישגע את הרואי -חשבון של כולם?   עד כאן       סיפורי עכו"מ או אקו"מ.  מה שבא קודם.
          -------------------------------------------                                            

שיח  פועלים בעמק , פעם :    א'  : אתמול חזרנו מבית העם בתל אביב. התאזיס החדש של זלמן רובשוב עורר פרובוקציה בפועלי ציון.   וי ביסט דו גיוועזען  ?         ב': זה לא היה תאזיס.  זה היה סתם לוזונג. אויף צו להוכעיס. אם זה היה תאזיס אמיתי, גם אנחנו היינו מגיעים לשם.
שיח פועלים בעמק ,היום:    א' : הייתם בהצגת השחקנים של העונה הבאה  בטדי אתמול?    ב': ועוד איך היינו, ואיפה אתם הייתם?     א' :   ובטח ישבתם עם כל הכורדים ?     ב' : אלא מה ?  א'  :   ואללה, אלה המכורעים הכי דפוקי מוח של בית"ר.  אנחנו לא הגענו מפני שהנפיצו שאסור שם בכלל לזרוק אפילו איזה כמה חזיזים אחדים.  

פירוש רש"י:      לוזונג:   סיסמה, קריאה, אימרה, התבטאות.
                        תאזיס:  הנחת יסוד.
                   מכורע (במלעיל) :  לא  דופק חשבון על כלום.  בלתי צפוי.     
                   הנפיצו:   תישהו הוריד פקודה לסייד את המגרש מסדרים  
                                     בגשם.  של מי ההנפצה?
                                                            בקלנועיות חמורית 
                                                                                        אמן. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה