יום שישי, 7 באוגוסט 2015

מיאנוש קורצ'ק ועד לקוּקוּרִיקוּ לשנה טובה (345)



שלום ילדים.    המציאות הייתה יכולה להיות דבר מַצְחִיק אם לא הייתה דבר כל כך מַבְכִּיהּ.   היה אחד יאנוש קורצ'ק שכתב ספר ילדים על ילד שידע לעשות כל מיני כישופים, מין הַרִי פוֹטֵר כזה, שאז קראנו כולנו על נפלאותיו בתאווה גדולה שם הרחק בשנות החמישים של המאה שעברה.  מה לעשות?  שם הספר הוא "יוֹתָם הַקַּסָם".   מי רוצה היום להתעסק עם קַסָם, לא חשוב מה שמו הפרטי?

אבל חמור זקן לא צריך לחפש כל כך הרבה ורחוק בשביל למצוא גם משהו טוב בחיים:  היום קילנענו על יד המוסך וראינו את מֹשֶׁה ואמרנו לו שאת הקלנועית לא בדקו וגם לא טיפלו בה כבר המון זמן.   משה אמר טוב תיכנסו. חצי שעה לפחות של עבודת מכונאי והטיפול נגמר.  בלי לשלם כמו ב"קיבוצים המתחדשים" מתקציב זקנים דלפונים שלא מספיק לכלום. 

ובאמצע השבת האחרונה ברח לנו החשמל מחצי דירה.  איזה נתיך נשרף והצחין כבר כמה ימים ואנחנו לא ידענו מה זה עד שפתאום היה לנו אין  חשמל.     צלצלנו ברעדה לאלון ראובן.   הוא היה קצת מופתע ובטח חשב שזה כבר  לא כל כך מקובל לדבר עם חשמלאים דווקא בשבת ושנמשוך חשמל בחוטים מאריכים מאיפה שכֵּן יש לנו.  כמו שאשתנו טרחה לחבר לנו מנורת קריאה (שנראה איפה אנחנו) וטלביזיה (שיהיה לנו מה לעשות בחום הזה בלי להציק לה) אז אלון צלצל בחזרה ואמר שהוא בעצם כבר השכיב את הילדים ושהוא יבוא לראות אם זה לא משהו גדול מדי.    הוא בא וראה וגם נוכח בעליל שכל הלוח חשמל שלנו שרוף ושווה לטוסיק.  אז הוא הלך וחזר והחליף לנו את כל הלוח חשמל.   ככה בשבת בשתיים אחה"צ.  בלי סיפורים.  

וגם לפני איזה חודש נזל אצלנו בסטודיו המזגן המתושלח.  ראובן בא ואמר שיותר הוא לא מתקן את הגֶ'לוֹפִּי- קַרַמְבָּה- עליו ושלא מעניין אותו כלום חוץ מלהגיד את זה לפלג שאחראי גם על זקנים חמורים.  מה שיצא בסוף זה שכן סידרו שהמזגן המתושלח לא ינזול אבל אחרי ארבעה ימים גם התקינו במקומו מזגן חדש, חיה-רעה אמיתית.  ככה  בלי לשלם משום תקציב אישי או משכורת גימלאי של רשת בטחון כמו שאתם יודעים איפה יש:  בבית-השיטה, בתל-יוסף, בגניגר, בחפציבה ובכל אלה.

וזה בתודה חֲמוֹרְזְנָבִית לכל החברים הנ"ל.  מי שיש לו טענות בעניין טיפול מסור בקשישים ביזרעאל אז לנו יש בשבילו עוד כמה סיפורים כאלה.   ועוד פעם אלף תודות. ונעירת תרועה כל הכבוד מהקצה של האוזניים עד לפונפון הזנב של החמור הח"מ.  טוב גם בשביל לגרש זבובים.

וגם לנעור על התקנון הרדום:  שהוא טוב מאד ולעניין.  בעיקר מפני שבשביל להעיר אותו יצטרכו קודם להפוך את הקיבוץ שלנו לגן-עדן לגמרי, מה שבטח יקח זמן ויקרה כבר קצת אחרינו.   אבל למה צריך בשביל זה "טְרִיגֶר" ?  למה מה?  הרי התקנון רק סתם רָדוּם (בעברית).  אי-אפשר להעיר אותו בעזרת "הַמֵּקִיץ"?  או הַשֶׂכְוִי?  או עם סתם קוּ קוּ רִי קוּ נחמד?  ולמה דווקא עם הֶדֶק באנגלית?!

ושנה מאד טובה לכולם.  בלי קַסָם, בלי קלקולים ובלי להעיר ילדים ותקנונים רדומים.
                                                         
בקלנועיות חמורית
        

                               אמן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה