יום שישי, 7 באוגוסט 2015

על חֶרְפַּת השַׁלְפּוּחִית שצריך לכפר עליה (346)



גמר חתימה טובה ליום כיפור.  מחסן החומרים לקלנועיות החמורית צפוף ומבולגן מדי ולא היה מקום לאחל כתיבה טובה לפני ראש השנה.  גם אין מקום לאחל חתימה טובה ליום כיפור הבא עלינו לטובה.  אז אנחנו מפַנִים לפחות סעיף אחד שנסחב מפני שהוא כאילו פחות חשוב, אבל הוא דווקא כן:   הסיפור של השירותים הציבוריים לבנות, לבחורות, לנשים וכיו"ב איפה שלא תרצו.   

אנחנו מרבים לנסוע בכביש 6 .  איפה שעוצרים שם קבוע זה כשנוסעים דרומה בקומפלקס התאומים דלק-חנויות-מזנון ושירותים בסוף.   בפעם המי יודע כמה עצרנו שם כרגיל.  זה היה באיזה יום ששי לפני הצהריים ,מתי שכל עם ישראל מכל הדתות והגילים נוסעות ונוסעים לטייל ועוצרות ועוצרים בדיוק איפה שאנחנו, לאותה מטרה.   מיהרנו לשירותים וגילינו שם מהומה מביכה:  שירותי הבנות היו  מפוצצים ואיזה שלושים מסכנות חיכו בחוץ על ריקוד הפיפי שתיכף אוי ואבוי.  לעומת זה,  בשירותי הבנים התרווחו בנחת חמור אחד ועוד ילד.  הילד יצא ואנחנו אחריו.    כשיצאנו הן עוד קיפצו  שם, האומללות.

לא ידוע איך ומאיפה לָבַשׁ החמור עוז וגם דָרַךְ עוז של רוח מנהיגות.  פתאום נערנו שאגה לעבר מפוּצָצוֹת השלפוחית:  יַלַה! שלא יפריע לכן! כַּנסו לשירותי הבחורים! ריק שם ואנחנו עומדים לשמור לכן!   לא לקח שנייה וכולן פרצו שמה בשמחה ויצאו אחרי כמה דקות בששון עם נהרה במבטן ותודה רבה בפיהן ושבו,  מרווחות בְּדַרְכֵּי הַ ,  בחזרה לאוטובוסים.

הסיפור הזה יש לו רגליים.   רוב הקהל במקומות ציבוריים (חוץ מכדורגל) זה נשים.  כך בקונצרטים. כך בתיאטרון. כך בטיולים מאורגנים לחו"ל, כך בקניונים. כך ברחוב. כך  בשווקים ואפילו אצלנו בחדר האוכל וכך גם בהיכל התרבות בעפולה עם התור המדכא של בנות לשירותים באמצע או בסוף ההצגה.

אז למה עושים תמיד בדיוק חצי שירותים לבנים וחצי לבנות למה?   הרי מאז חווה אימנו שגורשה (נעבע'כֶּה) מגן העדן  ידוע:  אצל הבנות זה תמיד עסק יותר ארוך ומורכב עם תוספות כל מיני וגם עם זמן לעמוד מול הראי וכאלה.  לא כמו אצל הבנים צ'יק-צ'אק.

אם כך למה אין חוק בנייה קשוח בתב"א (תיכנון בנייה ארצי) שלפיו  ב כ ל   מקום שבונים שירותים ציבוריים אז זה חייב להיות לפחות פי שניים לבנות ורק שליש לבנים?!  למה?  ועוד פעם למה?  הלא זה חטא של כל אוכלוסיית האדם כלפי המין הנשי! וגם בהחלט עניין להרהר בו ביום כיפור וסיבה להתחיל לתקן עוול גדול.  גמר חתימה טובה.
                  
                                       בקלנועיות חמורית

                          אמן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה