יום שישי, 7 באוגוסט 2015

מְטוּרלָל אבל לא לגמרי (333)



בשבת בבוקר, במסגרת זמן איכות הסביבה, החיים ובכלל, ברשת ב' קלטנו אַייטֶם משוגע כדלהלן:    בְּוַנקוּבֶר שבקנדה נוסדה תנועה חברתית עם שם כמו "לעבוד פחות".  זה לא מפלגת בטלנים. אלה אנשים עם אידיאולוגיה מנומקת לגמרי, דבר דבור על אוֹפְנָיו:
 
"בכל העולם ובעיקר במערב קיים תיסכול מר ממקום העבודה ומאיכות החיים. בשביל משכורות גבוהות, עובדים יותר שעות בשבוע, מייצרים יותר, צורכים יותר ללא צורך, מזהמים את הסביבה בייצור יתר ובצריכת יתר ומוצפים באלימות ובהעדר סיפוק ואושר."  הסיבה, לדעת הוגי ה"לעבוד פחות", היא המכנה המשותף לכל הרעות החולות הנ"ל:  עודף שעות עבודה.  עובדים יותר מדי בשביל סתם (עוד כסף) וככה דופקים את החיים.

"לכן יש לקצץ את שבוע העבודה ל 32 שעות בלבד."  כך, לפי הערכתם של האנשים האלה, יקטן הזיהום הסביבתי.  זה עקב צמצום הייצור (פחות עשן זולל אוזון), צמצום הצריכה (יהיה פחות כסף ללכת לקניונים) וכך יפרחו שוב הצניעות והפשטות. התחרותיות תצטמצם ומכאן הדרך לאושר פתוחה וברורה יותר (ובכלל כידוע, הכסף משגע את בני האדם).

נשמע קצת מטורלל, אבל לאוזניים של חמור,לא לגמרי.

ועוד מהזן המטורלל אבל לא לגמרי עם טיפת נוסטלגיה:  פעם היה החמור איזה שלוש פעמים עורך העלון.  ב1953 (?!) היה כנס עורכי עלונים של כל הצפון באיחוד הקבוצות והקיבוצים.  הכנס התקיים בחיפה בבית מפא"י שהיה ברחוב החלוץ, מול מסעדת הפועלים.  כמו שהגענו אז תכף ראינו שאנחנו הצוציקים באירוע.  המנחה דיבר ביובש ובאיטיות טוחנת עצבים על הערך של העלון הקיבוצי בתור כלי אינפורמטיבי למתרחש בבית ותו לא.  כולם הסכימו בקולקטיביות רעיונית.  אז פתח החמור את פיו לנעור את הנאום הזה:  "עלון צריך להיות קודם כל מצחיק כמה שיותר". נקודה.   הייתה דממה מקפיאת דם.  מישהי מדגניה א' לא התאפקה וגיחכה בקול רם למשמע מה שהחמור הצוציק מיזרעאל אמר.  המנחה דילג ביובש טאקטי על הנעירה  והמשיך באיטיות טוחנת עצבים לייבש את העלונים ואת העצבים של החמור.

המנחה הזה היה מתתיהו שֶׁלֶם. (שה וגדי, גדי ושה)
                                
בקלנועיות חמורית
                      אמן.






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה