יום שבת, 8 באוגוסט 2015

AIM IT HIGH (402)

                    
את מה שכתוב פה אף אחד לא חשב, אף אחד לא כתב, אף אחד לא בדק ואף אחד לא הנפיץ. אולי חלם. נא להתייחס בהתאם. אם יש חמור אחד שבזה הוא מאמין-              זב"שו.

אנחנו שומעים רדיו ול צא טלויזיה. זה בגלל העיניים. ביום ג', ב' דראש השנה, הייתה תוכנית של שעתיים על שירת הזמר של חיים נחמן באליק, בערב הייתה תוכנית על שירת הזמר של מתיתיהו שלם בינתיים נודע על פטירתו של חיים חפר וכול הרשתות התחילו לשדר ממיטב שיריו ופיזמוניו. 
אז פעם אחת בשנה לפחות, מוציאים מהארון אריות אמיתיים של הזמר העברי. וזה מיטב השיר והלחן שנולדו בארץ הזאת. אולי זה ישמע לא כל כך פוליטיקלי קורקט אבל זאת בהחלט דעתו האישית לגמרי של החמור החתום מטה: זאת לא היללה הדרום ים תכונית עם הטקסטים המבישים וזה לא סתם עוד פופ שמופ בדציבלים גבוהים. היה תענוג לשמוע ולהתרגש וגם נוסטלגי. וזהו זה. (נ.ב. בערב חג סוכות ובחג עצמו הושמעו ברדיו גם זמירות השירים של שלונסקי ושל חלפי. אז אותו דבר גם עליהם.)

פעם היה מול הזח"ט וגם מול הסטודיו שלנו דשא ושיחים וגם פרחים. זאת לא הייתה גינה של לואי ה-14 אבל בהחלט פינה נעימה עם נוער שרובץ או משחק על הדשא בשקט ובשלווה. עקב בניית שיכון שדות נעשו כמה מעברים תת קרקעיים שבשבילם חפרו תעלות בדשא הנ"ל ועקב בניית החלק העליון של אותו השיכון התפרצה דירה אחת עם החצר שלה אל פינת החמד וחיסלה אותה. נראה שכול פינת הנוער הזאת תלך פייפען. זה אומנם חלב שכבר נשפך. אז מה? לדעתנו לא היו צריכים לבנות את שני הבתים העליונים של שיכון שדות במקום שהם נמצאים עכשיו, היה צריך להיות שם שטח ציבורי, דשא גדול או חורשה עם ספסלים ועם משחקים לילדים. במקום זה ובמקום פינת הנוער בנו את הדירות הענקיות עם החצרות הענקיות. כמה חבל.

לפני כמה חודשים קראנו בעלון על מדריכה ליזמויות שתבוא אלינו ללמד כיצד לכוון גבוה. ההגיון החמורי אומר שמדובר בהעלאת מחירי המוצר של היזמות. זה מזכיר לנו את המיתוס של "תנועת הבונים" דרום אפריקה: ""aim it high. זה בעניין התחרות של הבנים מי ישתין יותר גבוה. הצרה היא שמי שהיה מנסה לעשות את זה יותר מידי גבוה היה עושה את הפיפי על עצמו וזה פחות או יותר מה שקרה לשתי יזמויות אצלנו. אז אחת נעלמה והשניה הורידה מחירים באופן משמעותי, וככה במה שנוגע ב"לכוון גבוה".   
קראנו גם שמישהי מציעה להפריט את חדר האוכל כך "שיפסיקו פה להסתכל אחד בצלחת של השני". איך זה? היום אם בכלל מסתכלים בצלחת של מישהו אחר אז יש שם אותו הסיפור שיש בשלנו. מקסימום איזה עוף מכובס דיאטה או צמחוני. אבל כשמפריטים את האוכל מקובל לפי הידוע לא רק לשלם בשביל הארוחה אלא גם לבחור מנה יותר טעימה ויותר יקרה. זאת אומרת שאחד יאכל סטייק והשני יסתפק בחזה עוף מוקפץ. לפי דעתנו זאת תהיה סיבה מצוינת להציץ ביסודיות אל הצלחת של מי שעל ידך או מולך. ככה שמי שרוצה שלא יציצו לו בצלחת אמור להיות נגד הפרטת חדר האוכל. כך, לפחות לפי ההגיון של החמור.

 אם כבר מדברים על מה שכתוב בעלון אז מסתבר שמזכירות קיבוץ יזרעאל לא חדלה מלהיות שרויה באבל עקב יציאתן של כמה משפחות לשנות חופש. נמסר כי המזכירות תדון בסיבות לכך ותגרום לשינוי המציאות שלנו כך שמעתה והלאה  לא יברח מפה אף לא אחד. שמענו גם שזאת איננה דעתם של כול חברי המזכירות אבל כך זה פורסם בפרוטוקול. לכל מי שכבר לא זוכר או בכלל לא יודע אז מרבית אנשי המשפחות האלה עשו ציפצוף אחד ארוך על החלטות המזכירות, על האסיפה ואפילו על תוצאות ההצבעה בקלפי. הן העדיפו יותר להסתופף בחצרו של עופר שחר ופחות להשאר חברים בקיבוץ. ב-64 השנים שחלפו עזבו את הקיבוץ ממיטב החברים המרכזיים. עד עכשיו שרדנו את זה. תנחומינו למזכירות ואבלה הכבד. ובתקווה שיפסיקו להשמיט מפרוטוקול דיוני המזכירות את כל מה שלא נחמד ושתהיה לנו שנה טובה.  

לקראת יום הכיפורים יש לנו תפילה: על כל אלה שמביטים לי בצלחת. על כל אלה שלוקחים המון אוכל הביתה. על כל אלה שמבלבלים את המוח של האחיות.על כל אלה שהכלבים שלהם מתרוצצים בראש חוצות. על כל אלה שיש להם מינוס יותר מידי גדול. על כל אלה שהתינוק שלהם צורח בחדר האוכל וזה לא מזיז להם כלום.
על כל אלה שגונבים בכולבו. על כל אלה שמרביצים לילדים. על כל אלה שאף אחד לא יודע איפה הם עובדים. על כל אלה שגונבים פרחים מהגינה של מישהו אחר. על כל אלה שעושים את המוות לצוות הבנין עם שיפוץ. על כל אלה שמחזירים את המכוניות מלוכלכות ומקולקלות. על כל אלה שהילד שלהם עושה פיפי בבריכה. על כל אלה שיש להם יותר מידי אורחים. על כל אלה שמור נא לי אלי הטוב כי מהם בנויה החבורה המופלאה הזאת של קבוצת יזרעאל אגודת פועלים להתיישבות שיתופית בע"מ - הקיבוץ שלי.

בקלנועיות חמורית
          אמן





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה