יום שישי, 7 באוגוסט 2015

שלש זוֹטוֹת על צִיר הזמן (204)



זוֹטָא א':    בעידן החדש מחוץ למשק יש צומת כבישים מאורגנת ומרומזרת כמו שצריך.  אם באים מעפולה ורוצים להסתובב הביתה, אז יש רמזור "צדדי" שמאפשר לפנות שמאלה אל הנתיב השני.  הצרה עם הרמזור הזה היא שהוא מה זה קצר? בקושי יש זמן למכונית וחצי לעבור מהר, מהר וזהו.   אם יש כמה מכוניות, אז השנייה או השלישית מוכרחות להמתין עד לתור הבא.  אם יש שם משאית  אז  היא בקושי גומרת את הסיבוב באור אדום ולא יועיל.

לפני צהריים אחד חזרנו מעפולה.  ברמזור לפנינו עמדו לפי הסדר: סמי-טריילר, מאזדה ואנחנו.  על החלון של המאזדה היה מספר, אולי 87, לא בטוח.   כשהגיע הירוק לפנות שמאלה, זז הסמי-טריילר להסתובב.    המאזדה מיהרה להידבק לו לטוסיק בשביל לעבור ממש ממש תיכף אחריו.   אבל זה היה סמי-טריילר ארוך מאד והטוסיק שלו והמאזדה אחריו עברו באדום אדום, בלי שום ירוק ובלי שום קצה של צהוב.    אנחנו עברנו בתור הבא ומיהרנו ככה סתם אולי לתפוש את מי שעשה את העבירה.  כשהגענו לאן שהגענו ראינו את המאזדה חונה ומתוכה יוצא נהג שהוא בהחלט אישיות ותיקה ולא אלמונית.  וחשבנו לעצמנו: מזל שהוא והמאזדה  לא נמרחו על הצומת בגלל נהגים כמוהו שבמקרה לא הגיעו מצומת נבות.

זוטא ב' :     עכשיו בעניין הכותרת:  "על ציר הזמן" הוא ביטוי שגור לאחרונה בפי קציני צ.ה.ל ומשטרה בפתח כל נְאוּמְצִ'יק בענייני בט"ש.   טווסי הלשון המיופייפת שמו לב לכך שהביטוי "נכון לעכשיו" פג תוקפו ונמר ניחוחו.   אז נדבקו "על הציר של הזמן", שהוא ביטוי סתמי לחלוטין כמו "למעשה" או "כאילו" והעיקר שתהיה להם איזו מילה מנופחת חשיבות בתחילת כל משפט, כשאין להם שום דבר חשוב באמת לומר.

במילון השפה העברית, המעודכן לעילא גם בחידושי לשון ועגה (סלנג)  יש למילה "ציר"  כמה וכמה משמעויות:   ציר זה שגריר,  ציר זה מה שדלת מסתובבת עליו, ציר זה האמצע של משהו סימטרי, ציר זה כינוי לכוכב הצפון, ציר זה הכאב של חבלי לידה אצל האישה וציר זה פשוט רוטב, של בשר,דגים,ירקות או כל מזון אחר.  נקודה.  יותר אין.

לזמן יש משך או מידה.  יש זמנים קשים, יש זמנים שהיו ויש גם חבל על הזמן.  אבל לזמן אין ציר והוא לא נע ולא מסתובב על שום ציר, חוץ משעל הציר של הבְּלַה-בְּלַה- בְּלַה.

זוטא ג' :

                                                מוּל הַתְּלָתוֹן
                                                עַל יָד הַאַשְׁבּוֹרֶן   
                                                יֵשׁ עֲפִיפוֹן
                                                תָּלוּי עַל עֵץ אּרֶן.

                                               לַמְחָטִים וְלַבּוּלְבּוּלִים
                                                אֵין מוּשָׂג מַדּוּעַ
                    
                                                בֵּין הַאִצְטְרוּבָּלִים
                                                הוּא עֲדַיִין תָּקוּעַ.

                                                וְשֶׁל מִי הוּא בִּכְלָל ?
                                               


בקלנועיות חמורית


    אמן.         

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה