יום שבת, 8 באוגוסט 2015

לא להתבלבל במה שחשוב באמת (389) 4.2.2011



קצת מבולבל. קצת לא רלוואנטי ודרושה קצת חמלה על שרעפי החמור ההזויים.  בפעם שעברה ניסינו לנעור על דאגות ועל חזון של חלמאים. לא בטוח שזה הצחיק את מישהו.   חזון זה לא נושא להלצות כי זה ממש חשוב וצריך בבקשה לשים  לרגע  בצד את הדברים הפחות חשובים כמו: 

 מי ביצע ביזה על ה"מרמרה" ומי לא.   מי הביא לנו יציאת מצריים תשע"א.  גאלאנט כן או גאלאנט לא.  ברק ברח או לא  ועוד  טוען שהוא הולך בדרכו של בן-גוריון.     פעם היה מפא"יניק חשוב שהיה גם אביר גדוד העבודה לשעבר ששינה את שמו לליבנה במקום ליבנשטיין והעז לבנות לעצמו וילה.   בן גוריון פשוט השליך אותו מהמפלגה, אפילו שהוילה שלו הייתה שליש מגודל הדירות שבמגדלי אקירוב.  מעניין אבל לא רלוואנטי. 

גם זה  שעינת וילף ואורית נוקד ברחו יחד עם אהוד..  אם הן היו יודעות מה אנחנו חושבים על שתיהן (שהצבענו עבורן כי הן נשים ואורית נוקד הי בכלל ממחוז הקיבוצים) או רק היו מנחשות מה אנחנו מאחלים להן על זה ועל הצורה שלהן,  הן היו מהגרות לאיי פולקלנד, הכי קרוב. אבל גם הן לא חשובות. שיקפצו לנו. וגם שפרידה מהאח הגדול שתעוף כבר.   גם זה שחופרים לנו על יד הסטודיו בור ענקי כבר שלשה חודשים ועוד לא מצאו נפט ולא הגיעו לאמריקה וכנראה שיקברו שם רק את השיכון החדש כמה שיותר עמוק מהנוף. מעניין אבל גם לא חשוב רצח.

מה שחשוב לנו באמת באמת זה מה שנלבבה אחת, שני לביא, ניסחה עבורנו בעלון מס'  1468, זאת כהאי לישנא: 

הגדרת תפקיד יו"ר המזכירות סמכויות ותפקידים:   אחראי ומסייע לקביעת    ה ח ז ו ן  והיעדים של הקיבוץ יחד עם המזכירות", לא פחות.  לא התעצלנו  ובדקנו אצל אבן שושן.    חזון.   1. תמונה שאדם רואה בחלומו, בדמיונו או בעיני רוחו.   2.  מראה נבואי, נבואה.   3. תכנית אידיאלית, תאור של דברים בעתיד בהתאם לשאיפה, משאת נפש.

אם שכח אבן שושן איזו מילה הקשורה לחזון, הננו להביא מהאלמנך "מילה במילה" לכל המילים הנרדפות: חזון – דמיון, הינבאות, התנבאות, חזות, חזוי, חזיון, מחזה, מעוף, מראה, משא, נבואה, ניבוי, ניחוש ראיית הנולד,   ראיית העתיד, תמונה, אידיאל, משאת נפש, שאיפה.

יכול ורשאי כל אחד וכל אחת לבחור לו הגדרת חזון לפי הטעם האישי. אלא מה?  כאן מדובר בחזון  קולקטיבי של ק י ב ו ץ שלם שזה הרבה חברות וחברים וזקנים וטף וגם חמור אחד לפחות שחושב שחזון הקיבוץ זה שיתוף ושיוויון ערך האדם וכל מה שנגזר מהנ"ל.  בעת האחרונה מסתבר שלא כולם שותפים לרעיון.    כמה קמפיינים גלויים להנהגת בונוסים למצליחנים וקנסות לפרזיטים,  זכויות יתר למעטים בשימוש פרטי ברכבי הציבור ו"ארגון מחדש" של ענף המזון, צצים כפטריות אחר הגשם, מה שגורר את כום לקלפי עוד פעם ועוד פעם עד שמשנו יצליח.

אז על איזה חזון, בדיוק, אמור יו"ר המזכירות להיות מופקד?   אולי  שווה זמן אסיפה, מזכירות,מועצה או ועדה לדון ולהגדיר מה זה החזון שעליו מדברים?

                  בקלנועיות חמורית

                        אמן.



4.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה