יום שישי, 7 באוגוסט 2015

חייב אדם לראות את עצמו כאילו הוא (325)



בכל דור ודור חייב אדם לראות את עצמו כאילו הוא יצא ממצרים.  אם הוא שוכח לראות את עצמו עושה את זה אז מזכירין לו המצות שהוא מוכרח לאכול שבוע שלם וגם את כל מה שנשאר מהן לטעום איזה חצי שנה אחרי פסח,כשהן מטוגנות בביצה או כמו סתם ברירת מחדל על יד הלחם.

בכל דור ודור חייב אדם לראות וכולי.  אם בורח לו שככה זה אז מפמפמין לו עם געפילטע פיש.

אם הוא לא שם לב שכאילו הוא יצא ממצרים אז דוחפים לו עם הגעפילטע פיש גם חזרת חריפה חריפה שיוצאת לו בצ'יק מכל החורים שיש.

שנאמר, והגדת לבנך ביום ההוא לאמור: או שאתה כן אוכל את הדג על המרור או שאני מביא לך צ'פּחה.

בכל דור ודור חייב אדם לראות את עצמו כאילו.  למען וידוא היציאה הזאת הוא חייב גם לזלול קניידלאך.  אלה נכנסים לו בקלות אבל לא יוצאים כל כך מהר וחלק עלול להישאר לו בבטן עד ל'ג בעומר.

בכל דור ודור חייב אדם  לראות את עצמו כאילו הוא.  כאילו שהוא בכלל נולד.  כאילו שהוא משתתף ב"סדר". כאילו שיום קודם זה אחד באפריל וכאילו שבכלל.

מה שלא כאילו –  לא קיים.

בכל דור ודור חייב אדם לראות את עצמו כאילו הסבתא של הסבתא שלו כבר יצאה ממצרים.  לכבודה הוא חייב לשיר שירים איזה שעה שלמה לפני שמותר לאכול.

בכל דור ודור חייב אדם.    אין כזה דבר בנאדם שלא חייב.  אם הוא שוכח לראות את עצמו חייב אז הוא מקבל פתק שסוגרים לו את התקציב ושֶיִכּוֹן ליציאת מצרים  ולשאר בזיונות הגאולה.

בכל דור ודור מקלנע מאחור עוד חמור.   כאילו שהוא עוד לא הצליח לצאת ממצרים.

והחרציות והחרדלים והאירוסים פורחים, סימן לג'קרנדה ולבוהינייה שיתעוררו. וכל המרבה לספר באיכות הקניידלאך דאשתקד – הרי זה משובח.     חַקְסַמֵחַ לתשס"ז.

                             בקלנועיות חמורית כשר לפסח


                          אמן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה