יום שבת, 8 באוגוסט 2015

בכלל לא עלינו 31.10.08 (377)



שלום ילדים, תשמעו קטע מה זה מטריף:  הולכים ברחוב ופתאום רואים את הקפיטליזם עומד עם המכנסיים משולשלות  למטה ורואים לו את הכול.   שאלנו. תגיד, איך אתה לא מתבייש?   ענה הקפיטליזם: זה לא עניין של בושָה אלא של בורסָה שצנחה עם התחתונים שלנו למטה. זה מה יש.

שאלנו:  יש לך מושג למה?   ענה הקפיטליזם: מישהו הוריד הוראות שגויות.  אז מה?  הקשינו.  הוא:  אז הממשלה לא התערבה מספיק מהר בשביל להפסיק את הסמטוכה ועכשיו זה בלגן וגם קר לי בבולבול.

שִפשפנו עיניים ושאלנו: זה אתה קפיטליזם או לא?  אמר הוא: אני, אני,  למה?  המשכנו:  זה לא אתה קידוש קניין פרטי ויזמה חופשית וכלכלת שוק בלי התערבות של אף אחד?  אמר הוא: בטח. אני המצאתי אותם.   אמרנו: אתה זה גם ריכוז ההון בידי מעטים ויצירת מיליארדים של פועלים שאין להם?  אמר הקפיטליזם: זב"שם. אתם מדברים כמו סוציאליסטים פגי-תוקף.   אמרנו לו: לא נכון. אנחנו מצטטים לך מהערך "קפיטליזם" במילון אבן-שושן.

אמר הקפיטליזם:  שיקפוץ לי. אולי ככה גם ירגישו שקר לי בבולבול ושהממשלה תעשה כבר משהו עם המפולת של המניות.  שאלנו איזה מניות מכרתם?  אמר הקפיטליזם:  מכרנו מניות של ביטוח על מניות של ביטוח על משכנתאות שידענו שאף אחד לא מתכוון לשלם.  אנחנו: איך זה?!   השיב הקפיטליזם: מה יש?  אין חוק נגד מאיזה יוזמה חופשית ומכמה קניין פרטי ומאיפה כלכלת שוק מותר לעשות קופה.

אנחנו: אתה לא חושב שזה ממש מכוער?    אמר הוא: אני בכלל לא כל כך חושב על כול זה.  זה למה קוראים לי קפיטליזם חזירי.  מה פה לא בסדר?


בקלנועיות חמורית

אמן.







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה