יום שבת, 8 באוגוסט 2015

מה כתוב שם, לעזזאל? 16.5.08 (367)



הג'קראנדה מתפוצצת לעיניים כרגיל, בסגול ולבן ובכל מה שביניהם.  מה איכפת לה לג'קארנדה על מה פיצצו פה אסיפה?  בסגול ובלבן העולם ממשיך כרגיל. רק שלא בטוח לאן.

בינתיים הייתה לנו תערוכה בבית מאירוב בחולון.  הצגנו דיוקנים.  הפתיחה הייתה מרשימה: ראש העיר, מנשה קדישמן ואפילו חמור שהתבקש לנאום בשם ציירי הקיבוץ.  כמה חברות וחברים פה שאלו אותנו מי זאת רינת גוֹלוֹמבֶּק שהפורטרט שלה נמצא בתערוכה וגם בקטלוג שחילקנו לכולם.   פתאום היה טלפון מהגברת בכבודה ובעצמה שהודיעה שהיא נמצאת בבית מאירוב ומביטה להנאתה בתמונתה.   היא הייתה פה ב2001 עם קבוצה של בני-משק שהקימו גרעין ועכשיו היא בראש"לצ, בקומונה עירונית.  היא בת קב' גלעד.

והחמור מבקש להודות כאן לרוני רֵכָב ממִזְרָע שאצר את התערוכה שלנו ולברני שעזב הכל והתנדב להיות נהג וסַבָּל ותודה לשניהם שטרחו בתליית התמונות שם בחולון.  בשביל זה יש לזקנים חברים.  ברני אפילו החזיר את התמונות משם אלינו.  כל הכבוד.   גם לאלמוני מהמוסף האנגלי של "הארץ" שפירסם את דיוקננו העצמי ותחתיו כתב:  OLD MAN AND THE SEA   ויש פה ד"ש מארנסט המינגווי,  לא פחות.

חשוב לחזור ולציין בסיפוק את הופעתם הנפלאה של אייר וולפה וחבריה מתיאטרון רינה ירושלמי בקטעים  מ"ויסעו ויחנו" על מה שכתוב בתנ"ך.  אנחנו אישית, כזכור לקהל הצופים הלא קטן שהיה במועדון, לא התאפקנו והכרזנו כי "אתם השקספיר של התיאטרון העברי".  בשקט גם אמרנו לאייר שלטעמנו, בקטע על בת יפתח, היא כמו שרה בֶּרְנַר.  לא פחות.     ו ז א ת  הייתה  חווייה תרבותית אמיתית שאין לנו פה כאלה הרבה, למרבה התיסכול.

מישהו, חכם נורא, הדביק מודעה בעניין חשוב (כנראה) על הדלת האוטומטית בכניסה לחדר האוכל.  אבל מה? כשמתקרבים אליה בשביל לקרוא אז המודעה נעלמת בצ'יק לתוך הקיר יחד עם הדלת. אז מה כתוב שם לעזזאל?

ובמגרה שלנו ממתין ליציאה לאור "לקסיקון ביעותי חמורים".  הרי הערך האחרון שהתווסף לרשימה ולתפארת מדינת ישראל:
יוצרי בונוס:  ל א אלה שמבשלים בשבילם.  ל א אלה שמכבסים ומגהצים בשבילם.    ל א אלה שעושים להם את החשבונות ומנהלים להם את הקהילה.  ל א  אלה שמחזיקים להם את הנוי.  ל א  אלה שמטפלים להם בילדים. בטח ש ל א  אלה שחולבים להם את הפרות או מגדלים להם את השקדים ואת הירקות שורש. וכולי וכולי וכולי.

                                      בקלנועיות חמורית

                      אמן.    

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה