יום שישי, 7 באוגוסט 2015

שמחות של חמור אבל לא רק. (342)


הרבה טוב על הנשמה עשו החברה הבוגרת לחמור כששרו את "עם ערב במרומי גבעה" (מחג ה 15 ליזרעאל, מלים ומנגינה אמנון בקר) בחג המשק.   זה כבר דור שלישי שממשיך לשיר את זה. היינו שם באחת החזרות ונשאלנו אם אנחנו אוהבים את הביצוע ואיך שהכול נראה בכלל.  אמרנו להם:  אל תשאלו אותנו בתור במאי. אבל על תקן של משורר ומלחין ובתור מתושלח מקומי אז ככה: חשוב שתעשו מה בראש שלכם ושתעשו את זה הכי טוב שאתם יכולים.  נקודה.   אחרי החגיגה אמרנו יפה תודה לסתיו ולכל מי שמצאנו בחושך.  וקצת משהו בתור במאי: לא יועיל. יש שם שחקנית אחת, דנה בויטלר, שאת הבעייה של איך להיות משוחררת על במה אין לה.  תענוג להסתכל. בעיקר כשזה בשמחות של חמורים.

                                                 ****

שאלנו את יוסי פן למה הורסים את הצריף שמול החברה הבוגרת.  הוא אמר שגם הוא קרא על זה בלוח המודעות, כמונו.   השלמת שיפוץ הצריף והפיכתו למועדון הייתה הפרוייקט הראשון שלנו כרכז הבניין, קדנצייה שנייה ב1982.  אנחנו יחד עם טלאל הקמנו שם את הפרגולות של שתי הכניסות עם הסורגים האלכסוניים.  גם את פנים המועדון סידרנו איכשהו.    הצריף שורד כבר חמישים ושבע שנים עד היום. הוא יכול לשרוד עוד חמישים ושבע שנים אם ישקיעו בו כמה עשרות אלפי שקלים בגג, בפתחים ובחשמל.   גם שימוש יימצא לו בקלות, אם יהיה ממוזג וצבוע כמו שצריך.  וחבל שלא.

                                                ****

כשהיינו קטנים היה משחק קלפים חינוכי בשם "סַפְרָן". היו שם סדרות של סופרים עם שמות סיפוריהם.  אחת הגירסאות של המשחק אצלנו הייתה "לא להיות חמור".   איך זה?  מחלקים את הקלפים למשתתפים. עם הכרזת מנהל המשחק מעבירים קלף לזה שמשמאלך.  מי שמצליח לאסוף "סֶרְיָה" מניח בהיחבא את קלפיו על השולחן.  כל המשתתפים ממהרים להניח גם את שלהם.  האחרון שפיגר או לא שם לב מוכרז כ"חמור".  היום קוראים למשחק הזה "בורסה".

                                                ****

ביפו פינת שדרות הכרמל שבחיפה היה לפני הרבה שנים שלט ענק:  א' זרעה! א' תקצור! את בניין המדינה לא ניתן לעצור!          וככה גם נראה הצד הצפון-מערבי של מייטרוניקס עם הקאראוואן והממ"ד שנדבקו לו בסגנון גַלִיצְיָנֵרִי למהדרין. (בטח זמני)


                                          בקלנועיות חמורית
                                     אמן
                                     






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה