יום רביעי, 5 באוגוסט 2015

שרעפי חמורתיים על המפץ (273)



כל הארץ מפץ.  איך הפשפש הִתמַפֵּץ למעלה?  זה לא מובן, זה לא מובן, אבל עובדה הוא שוב עשה את זה,  הבלתי נלאה, הנצחי. כל שאר הצפרדעים בשלולית  בחירות 2006  מקרקרות לכל עבר.   במיוחד אלה שרוצות להיבחר שוב או בכלל, לא חשוב מטעם מי, העיקר להשתתף בקרקור וככה אולי לנחש לאיזה כיוון לצוף בבִּצָת הדמוקרטיה. 

וערב בחירות רענן אחד מצלצל הטלפון על יד הראש של החמור דווקא  כשאנחנו התכוונו להתחיל לנחור במקום לנעור.  מהצד השני נשמע  קול מעורר אמון, נמרץ משהו ובעיקר אחלה שיווקי:   ערב טוב .  אני מיליונר.  אני גם סוציאליסט ואני לא מתבייש להיות כזה. אני רוצה לדבר אתכם כמו מיליונר ישר לעניין.

(הוא המשיך להגיד כל מיני דברים על כל מיני דברים.  במעומעם אנחנו זוכרים  שהוא בשביל עמיר פרץ ו"העבודה", רוצה להיבחר מטעמם, ושאנחנו נצביע בשבילו).  כבר לא  חשוב מה בדיוק אמר.    לנו נעמדו מתחת לשמיכה גם האוזניים וגם הזנב.

בחיים שלנו לא קרה שמיליונר, מיליונר אמיתי יפנה אישית לדבר עם החמור.  רק מזה לא יכולנו להירדם.  אפילו חמור מצטנע כמותנו תכף פינטז שסוף, סוף אולי ייפתרו לו כמה בעיות תקציביות רק מפני שמיליונר מדבר איתו.  פתאום גם הרגשנו כזה וכאילו ממש חשובים, מספיק חשובים בשביל שמיליונרים ידברו איתנו ואפילו יבקשו מאיתנו איזו טובה.  

כשהפסקנו להתרגש התחיל המוח השרוף  לשרעף בקדחתנות קלנועית: 

שרעף א' :   נכון שאנחנו חברי מפלגה והצבענו בעד עמיר פרץ.  איך זה נודע למיליונר שמטלפן?  

שרעף ב': אנחנו סופנית אֲפוּפֵי נוסטלגיה ואי-הבנה חולנית של המציאות. אפילו בתור שכאלה נראה לנו שפניית מיליונר טלפונית לסתם חמורים זה גימיק שיווקי יוצא מן הכלל.  כל אחד, כולל חמור, יקשיב למה שאומרים לו אם קודם אומרים לו שמדבר אליו בזה הרגע לא פחות ממיליונר אמיתי.

שרעף ג' : אבל מה?  כל מיליונר פיקח צריך להניח שמהצד השני של השפופרת רובץ חמור שקורא עיתונים, שומע רדיו וגם צופה בטלביזיה.  יכול להיות  שהוא כמו כולם ירצה לברר מי זה המיליונר האלמוני שטילפן אליו אישית, שפתאום מזניח את מיליוניו ונחלץ ככה לטובת העם העובד.  

שרעף ד' :   נדמה לנו שהאינפורמציה כבר הגיעה לראש חוצות קודם, בטח מכאלה שגם להם הוא טילפן אישית: הוא תרם 8000 שקל למטה עמיר פרץ.  בכלל, הוא חבר מפלגה כבר 25 שנים. הוא כבר היה מעורב בפעילות מפלגתית מהצד, בשקט.  הוא אחד כזה שמנהל חיים צנועים להפליא ושבכלל בערב הוא לא יוצא מהבית.

שרעף ה':    בדיוק כמו החמור.  

שרעף ו':    אלא שאנחנו לא מיליונר.   (אנחנו לא?)


                                                בקלנועיות חמורית

                          אמן.














אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה