יום חמישי, 6 באוגוסט 2015

על הטנדר ההוא ועל מה שתולים בלוח המודעות (283)



נכון שעוד כמה ימים זה בכלל ייגמר.   אין כל כך מה להתרגש מבחירות 2006.  אבל דווקא בהקשר הזה באה לחמור התרגשות נוסטלגית.   לא בכוונה יצא לנו לעלעל בספר היובל של קב' יזרעאל, כמו שנהגנו לעשות לפני מאתיים ושמונים ושלוש רשימות, בתחילת הקילנוע החמורי.  שם, בעמוד 36  יש תמונה של הטנדר דודג' הירוק.

למי שמציץ בזה:  מה שהוא עושה שם, לעניות דעתנו, זה לחלוף  מהצד הדרומי של שני צריפים שוודיים שוירטואלית ממוקמים היום איפשהו, שלשה מטר באוויר, מעל לסוף של הירידה אל המטבח של היום.  זה עוד כשלא היה פה כלום חוץ מצריפים ואבק.  אפילו הבאסינים עוד לא נולדו.  מתחת לתמונה מצויין ש"האוטו שלנו גדול וירוק" ושזה הדודג'. למותר לציין שכל מה שיש בתמונה  ההיא התאדה ואיננו עוד, על קרבו, כרעיו, שורשיו ונופו.

אבל בספר היובל לא מפורשת העובדה שמעל לקבינה של הטנדר הנ"ל, על הסולם הקדמי, תלוי שלט גדול.  על השלט כתוב:   "פלמ"ח יזרעאל מצביע א' ".   יזרעאל של אז שכולם בה היו כּוּלה בני עשרים פלוס, נהנתה מזה שהמהומות הפוליטיות – בחירות ופילוג בקיבוץ המאוחד, היו בשבילה מעבר להרי החושך, בעיתון "דבר" פעם ביום, ברכילות מהסביבה ולא בהרבה יותר מזה.    כולם, כנראה  הזדהו עם להצביע א' ומה שנשאר לעשות זה לברר בסידור עבודה איפה עובדים מחר, ללכת לישון וגמרנו.

בלוח המודעות הראשי אצלנו, כיום,  שהוא כידוע בכניסה העליונה לחד"א, מוצאים בימים טרופים אלה מודעות של בחירות מכמה מפלגות, (בינתיים רק זה).

התעלמות מהתופעה היא, לעניות דעתי, מִשגה .  הלוח הוא בטאון מידע עבור כלל הקהילה.  בתור שכזה אין בו מקום לפתקים בסגנון "יזרעאל מצביעה ככה וככה" וכולי.  הסכסוכים ואפילו המהלומות, השבר החברתי והטרנספרים שצצו בזמן הפילוג המפורסם  ה ה ו א,  התחילו ממש מכאלה תופעות זוטרות ותמימות בתוך המשפחה הקיבוצית.

לעניות דעתנו –  הכי טוב היה להוציא כאלה דברים אל מחוץ לגדר.   אם לא – אז לפחות לדון ולסכם על מקום מוסכם לאינפורמציה הזאת,  בטח שלא על לוח המודעות הראשי של הקהילה.

אם התחצף גם החמור להטיף לפני בחירות אלה עבור מפלגה מסויימת במדור הקלנועיות החמורית, אז שיצנזרו גם אותו.   סליחה, אותנו. וליתר דיוק:  סליחה, אותי.  הכי חשוב זה לשמור על הבית.
                                  בקלנועיות חמורית
                                                                  
                                                                   אמן.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה